tisdag 17 mars 2009

En underbar helg eller?

Tillbaka efter en ännu underbar helg. Fast när jag sitter och tänker tillbaka på den kommer jag fan knappt i håg den, Tror att det ligger en väldigt stor sanning i att efter man har fått barn är inte minnet som det ska fast det har det väl egentligen aldrig varit hos mig tidigare i heller. Mitt liv kanske är så tråkgit att jag känner att jag inte har gjort något och därför inte kommer i håg något? Men då kan man ställa sig frågan vad jag menar när jag skriver "En ännu underbar helg" är det så att jag ljuger för mig själv eller är det så att jag är nöjd fast det inte har hänt något? tror att det är att jag är nöjd för jag känner mig väldigt nöjd med det som inträffar i mitt liv, jag har aldrig varit den som känner att det måste hända saker hela tiden, eller att jag måste ha någon jätte karriär utan så länge jag har min familj och det har jag mina två älsklingar Cornelia & Martin. Men trots allt kanske jag ska försöka få ner vad som hände i helgen. Fredag inte en anning men det var ingen dålig dag.
Lördag Barn kalas hos Wilma & Elis Massor med god mat och inte glömma efterrätten, min syster gör egen glass som är väldgit god skäms för att säga det ELLER INTE men jag tog mer än barnen mer behövs inte sägas. När det närmade sig kväll gick jag med hem till min syster medans Martin tog Cornelia hem. Skönt att få vara själv (Tack Honey) Det blev lite cider, singstar och så kom pizzan (Hoppas inte Martin läser detta, blir halshuggen om jag har ätit pizza utan han) kvällen tog slut för mig vid 00.30 då jag tog en taxi hem.
Söndagen var lika seg som den brukar vara Martin jobbade och jag var själv med fisen.
Martin var ledig i går eftersom han jobbade i söndes det är han varje måndag efter att han har jobbat söndan så dessa helgerna känns ändå lite längre på något sätt. Vi gick ut på stor promenad, får väl erkänna att man hade skuldkänslor för allt man hade tryckt i sig och att det inte blev någon träning i söndes. Vi gick från Värnhem där vi bor och ut till pildammsparken där vi gick upp till Martins mormor och morfar och tog oss en fika så frågan är om prommenaden hjälpte? inte vet jag, men magen är glad :)
Martin Och Små blåa elefanter hade premiär i går dem spelade fotboll i hög klass och gick hem med seger 2-1. Vart jag egentligen vill komma är att jag tog och rakade av allt Martins hår inför premiären.

Före

Efter

Dagens uppåt: Super härligt väder, är det våren som är på väg nu?

Dagens neråt: fortfarande 2 dagar tills Entré öppnar


2 kommentarer:

  1. Du skriver verkligen roligt, är kul att läsa din blogg. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Du är utmanad!
    http://inspirebypetra.blogg.se/2009/march/utmaning-1.html#comment

    SvaraRadera