torsdag 30 juli 2009

Till stor stan

Vädert i går blev inte som vi hade tänkt oss, Så det var svårt att hitta på någon utflykt. Vi ringde i alla fall till min kusin i Ystad men det vara bara hans fru hemma själv jobbade han. Men troligt viss ska vi ner dit på sönda. det blev Nova i lund i stället, min pappa hade aldrig varit där. En mysig runda inne på Nova blev det och jag hjälpte pappa till att hitta en ny sommar jacka för det ville han ha. Tog bilen hem och en fika hos oss :) Kvällen rullade på som vanligt vi åt mat och Cornelia fick sin gröt och sen somnade hon. runt 21.00 ringde pappa mig och frågade i fall de fick ta med Cornelia till Stockholm för de ska köra dit på måndag. eftersom jag börjar jobba på måndag och Martin inte går på semester fråns nästa måndag har det varit bestämmt att Cornelia skulle få vara hos sin mormor och morfar på dagarna. Måndag morgon åker vår fis med mormor och morfar till Stockholm, jag är lite nervös inför det Hur ska resan gå? tänk om hon river hela mosters Evas hus? eller hon bara är jobbig hela tiden? Men men vad har vi för val ingen annan som är hemma ?! Men jag litar i allfall på mamma och pappa så det kommer nog bli bra i allfall.


I dag väntas Ikea måste ut och handla lite saker till hemmet. Frida ska med, det blir en hel dag först Ikea hem och fika, laga mat och i kväll blir det lite vin med ansiktsbehandling.



Dagens uppåt: Träffa Frida.

Dagens neråt: 3 dagar kvar till man börjar jobba.



Frida hos oss

Skrivet den 31 juli kl 08.50

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar