torsdag 18 juni 2009

Tillägnat vår vän Eddi !


Igår togs en ängel tillbaka, vår vän Eddi Johansson ryktes i från oss.

Det är så svårt att förstå och så svårt att ta till sig när något så ofattbart inträffar. För oss var du en god vän och en väldigt nära vän till Martin. Jag vet hur mycket galenskaper som ni har haft för er och så mycket andra speciella minnen. Du har ett hjärta av guld, du är den som alltid får alla till ett skratt, clownen själv. Men nu är du ej här vet ej hur vi ska ta det till oss och accepterar det som det är? Jag är glad för att jag fick vet vem du är och att du alltid har dykt upp när det gällt Cornelia. Jag och Martin satt uppe ganska länge i går tittade på fotot, det kändes bra att man kunde fall till skratt får då vet vi att minnena har vi med oss. Martin är väldigt ledsam, jag ska göra allt för att stötta han och få honom till de där glada minnena som finns för det är dem som betyder. Martin försökte ringa dig i går, han saknar sin vän. Det var som han sa i går " Jag kommer aldrig mer kunna prata med Eddi och det känns tungt" Jag kan tänka mig hur han känner det, han såg dig som sin egna bror. Glad för att vi såg förra veckan och att vi skildes åt med en kram :)
Har svårt att förstå varför alla inte kan få chansen till att få leva och bli gamla? Vem är det som bestämmer att man ska få sluta leva sitt liv när man inte har levt det klart?!

Vila i frid, inom oss lever du kvar
17-06-2009

1 kommentar:

  1. Jag fick tårar när jag läste det. Var så fint skrivet.

    SvaraRadera